четверг, 23 ноября 2017 г.

Одяг в похід

Давно хотіла написати невеличкий список одягу, що зазвичай беру в гори. Насамперед, для себе, щоб збираючись в невідомий район, кожен раз не думати, в чому мені там буде комфортно. 
І може комусь ще знадобиться.

Тянь-Шань


1. Ходовий комплект. 

Зараз, це улюблені noname помаранчеві штани та помаранчева футболка з Coolmax для під'їздів, підходів, низу.
Перед ними були штани by Маня з т/к Університет.
Головний принцип - легкі, дихають, швидко сохнуть, не страшно порвати. І обов'язково, з карманами. Бо куди ж тоді класти карманку :). 
За можливість носити футболку внизу мені дуже часто доводилось сперечатися з медиком або керівником, тому замість неї можно використовувати будь-яку синтетичну термобілизну з довгим рукавом. Вона добре відведе вологу, швидко висохне, якщо випрати, коштує небагато. 


Але декілька років тому відкрила для себе вовняну термобілизну і тепер вона твердо сидить у моєму гірському гардеробі. Її можно вдягати для сну, можно носити як ходову тим, хто більш мерзне та носити наверху. Що мені в ній подобається найбільш, так це те, що вона не вбирає запахи і можна сміливо носили тижнями, не боючись бути побитим сусідами по намету.

Є в мене ще одна шикарна штучка - це термобілизна з матеріалу - Polartec Power Grid. Її я вдягаю в зимові походи, або от брала на Ельбрус восени. Дуже люблю її за високий комір на блискавці та здатність віддавати тепло, коли ти зупиняєшся. У лижному поході я навіть іноді дозволяла собі не вдягати куртку на привалах. 

2. Утеплення. 
В початкові походи я, зазвичай, брала тонку фліску, як ходову, і товсту, для табору. Додавання до цього комплекту пухової жилетки дозволяло не брати теплу куртку для виїздів до 5000 м влітку.
Але зараз є багато більш технологічних речей, ніж товстий 200-300 фліс, тому мою тонку фліску замінила, знову ж таки, вовняна товста кофта, яку наверху або на холоді я можу використовувати, як перший шар одягу.
А товстий фліс я все хочу замінити на так званий пуховий або синтетичний светр ( тонка куртка вагою прибл. 250 гр), або ще краще - на шось типу Ternua Jannu або Marmot Drilime (поєдання флісу та вітровки). 

Для зими/висоти більше 5000 м / міжсезоння беру пухову куртку від Rocket, в яку додатково доданий пух з однієї подушки. Велика, тепла,  середньої ваги.


3. Захист від вітру та дощу.

Невід'ємною одиницею з цього розділу   майже в кожному виїзді у мене є легкий вітрозахисний анорак, знову ж by Маня. Першій його варіант я носила років 5, а коли вольовим рішенням списала, то замовила такий же. Він легкий, дихає та швидко сохне. Ще люблю його  за велику кишеню спереду, куди можно напхати багато чого: рукавички, баф, знову ж, карманку, обгортки від неї, туалетний папір, тощо. Капюшон легко надягається на каску та часто слугує мені засобом регулювання температури.



Для більш серйозного захисту від дощу зараз у мене нарешті є мембранна куртка. Це рожевий Rab'чик на Event'і - нарікань на який поки що немає.

4. Дрібниці
Обов'язково баф, в мене їх зазвичай два - на шию та на голову. Хто мерзне більше - на голову теплу шапку. Вище 5000 м вдягати на шию баф з поларом.
Рукавички: декілька! Один ходовий комплект - це будівельні/фліс/полар/софтшел + верхонки. Одні теплі і легкі запасні у клапані рюкзака (я кладу в ту кишеню, що всередині, щоб було легше знайти.

Підведемо підсумки:

до 4000 м: тонка вовна + вітровка + фліс під низ, якщо дуже холодно
На вечір: пухова жилетка, або легка куртка.
4000 - 6000 м: товста вовна + вітровка або мембрана, або знову ж таки фліс, якщо дуже холодно.
На вечір: тепла пухова куртка, в який ви будете також і йти, якщо зовсім холодно.

А, і ледь не забула ж. Стрінги. Для дівчат - обов'язково :)). Навіть, якщо просто носити з собою - працює як амулет. Перевірено))). 

6 комментариев:

  1. ага, про стринги это хорошоооо))))

    ОтветитьУдалить
  2. Викусь, спасибо за обзор. Кому. а мне очень полезная

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. я рада) если что-то надо будет - спрашивай

      Удалить
  3. Когда-то говорили: "-Эллина узнаешь по языку". В смысле образованного человека можно определить по манере разговора. Так и тут профессионала узнаешь по употребляемым терминам.
    P.S.На девочек в стрингах смотреть, конечно, очень интересно, но согласен с врачами, что они вредны для женского здоровья.

    ОтветитьУдалить
  4. Их, главное, с собой взять. А носить уже дело такое))

    ОтветитьУдалить